LEVERANSSÄTT
Vid leverans av varor inom Sverige skickar vi försändelser med Postnord MyPack Collect (ombud) och Postnord Varubrev. Vid större försändelser, som överskrider vikten 20 kg, skickas varorna som Postnord företagspaket, och ordern levereras då till Postnords närmaste företagscenter. Även vid leveranser utanför Sverige sker leverans i allmänhet med Postnord. Till Tyskland skickar vi med DHL.
Avisering sker via sms till det mobilnummer som angetts vid ordertillfället. Vid avsaknad av mobilnummer sker avisering via e-post. Saknas mobilnummer eller e-post sker aviseringen via brev vilket innebär en dags leveransfördröjning.
FRAKTKOSTNADER
Sverige
Postnord MyPack Collect (till ombud) (upp till 20 kg) Kostnad: 79 sek
Postnord Företagspaket (över 20 kg) 345 sek
Postnord Varubrev (upp till 2 kg ej skrymmande) 49 sek
Order över 1499 sek – fraktfritt inom Sverige.
Norge
Postnord varubrev / Posten (upp till 2 kg ej skrymmande) 121 Nok
Posten ombud 378 Nok
Handlar man från ett land utanför EU betalar man ingen moms i vår webbutik, momsen betalar man när man mottar/hämtar ut sitt paket.
Tyskland
DHL Paket 13 EUR
Övriga länder inom Europa
Se fraktuppgifter i kassan.
LEVERANSTIDER
Sverige:
Varor i lager: 1-3 arbetsdagar.
Varor som tillfälligt är slut i lager: För produkter som tillfälligt är slut i lager tar leveransen normalt 3-7 arbetsdagar. Vi kommer att skicka uppdaterad information om statusen för din beställning via e-post.
EU-länder:
Leveranstiden är 4-10 arbetsdagar
Utanför EU och Europa
4-14 arbetsdagar, beroende på destination och tiden det tar för tullklarering.
Ytterligare information:
– Leveranstiden för specialbeställda varor kan variera; normalt tar det 2-3 veckor att producera dessa. För vissa specialvaror kan det ta längre tid.
– Vid varje beställning skickar vi ett personligt ordererkännande med beräknad leveranstid.
– Vid köp av flera varor strävar vi efter att skicka dem tillsammans om inget annat önskas. Eventuella fraktkostnader för delleveranser betalas av kunden.
– Om det uppstår en försening i leveransen, kommer du att meddelas via e-post.
Transportansvar/skador på försändelser
Om varan skadas eller kommer bort under transporten på väg till kund är Klässbols Linneväveri AB ansvarig. Vid retur är du som avsändare ansvarig för godset, vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till oss snarast möjligt.
Outlösta paket
För paket som inte löses ut förbehåller sig Klässbols Linneväveri AB rätten att fakturera kunden för fraktkostnaderna. Om du valt faktura som betalningsalternativ medföljer fakturan i paketet, därför är det viktigt att lösa ut paketet och betala denna inom 10 dagar för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta.
HAR DU FLERA FRÅGOR ELLER BEHÖVER DU MER HJÄLP?
Skicka in din önskan, fråga eller beställning i formuläret nedan så återkommer vi till dig! Du kan även skicka information och dina frågor till info@klassbols.se eller ring oss 0570-46 01 85.